هر نوشته که دارای یک یا چند موضوع اداری بوده و به عنوان یک وسیله ارتباطی در داخل یا خارج از سازمان مورد استفاده قرار میگیرد، باید دارای ویژگیهای خاصی باشد که نامههای اداری را از دیگر نامهها متمایز میکند. این ویژگیها عبارتند از شماره، تاریخ، عنوان واحد گیرنده، عنوان واحد فرستنده، موضوع، نام و عنوان امضا کننده نامه، امضا نامه به وسیله شخص صلاحیتدار، تهیه و نگارش نامه روی کاغذهای اداری، رعایت ضوابط نامه نگاری.
در یک نامه اداری باید توجه داشته باشیم که متن آن مناسب باشد، یعنی نه آنقدر کوتاه باشد که منظورمان را به خواننده نامه نرساند و نه آنقدر زیاد باشد که خواننده نامه از خواندن آن خسته شود. باید طوری متن را انتخاب کرد که منظور ما را به خواننده برساند و او را خسته نکند. اکنون با ما همراه شوید تا قسمتهای یک نامه اداری را با هم بررسی کنیم.
درباره این سایت